Is het reinigen van mijn meubels bij mij thuis betrouwbaar?

Voor een klantvriendelijke en kwalitatief goede service reinigen wij meubels bij u op lokatie. We zijn ons bewust van het feit dat uw lokatie privé is. Onze franchisenemers en medewerkers worden vooraf door ons geselecteerd op onder andere netheid, betrouwbaarheid en hun voorkomen. Op deze manier kunnen wij u immers garanderen dat uw privacy gerespecteerd wordt.

Wat zijn de tarieven voor het reinigen van meubels?

Doordat we met regionale franchisenemers en medewerkers werken kunnen we all-in prijzen hanteren voor onze service zonder voorrijkosten.

Bekijk de tarieven

Hoe vaak moeten meubels worden gereinigd?

Uw meubels één à twee keer per jaar laten reinigen is het beste voor uw gezondheid, comfort en de levensduur van uw meubels. Dit is echter afhankelijk van een aantal factoren, zoals: het hebben van allergieën, de luchtvochtigheid in huis of kantoor, individuele behoeftes, aanwezigheid van huisdieren en intensiteit van het gebruik.

afspraak-maken-orange

Waarom is het niet verstandig om mijn meubels te stofzuigen?

Een stofzuiger is niet krachtig genoeg voor een diepe reiniging van meubels en heeft meestal ook geen filters die de kleinste deeltjes tegenhouden. Hierdoor komen deze deeltjes in de lucht en dit kan voor grote problemen zorgen bij mensen met allergieën. Een stofzuiger zuigt het vuil ook nog dichter tegen de bovenkant van de meubel aan, waar het zich ophoopt en de kans dat u hier last van krijgt zal dus alleen maar groter worden.

De uitwerpselen van de huisstofmijt dienen te worden losgetrild en verpulverd. Een gewone stofzuiger is niet met deze techniek uitgerust.
Daarnaast is het belangrijk dat de overgebleven huisstofmijten, bacteriën en sporen gedood worden. Ons systeem doet dit onder andere door middel van UV-C stralen. Een stofzuiger beschikt niet over deze functies.

Ik heb een hoes over mijn meubels, heb ik de reiniging dan wel nodig?

Bij het aanbrengen van de hoes is het belangrijk dat dit gebeurt op een geheel schoon of op een gereinigd meubel.

Wanneer dit niet gebeurt vermenigvuldigen de huisstofmijten zich binnen in het meubel. Ze worden slechts afgesloten van de buitenwereld. Wanneer de hoes verwijderd wordt om gewassen te worden – wat elke week geadviseerd wordt – komen er zowel stof als huisstofmijtuitwerpselen vrij wat een allergische reactie kan veroorzaken. Daarnaast zorgt een antihuisstofmijthoes ervoor dat meubels niet voldoende kan ‘ademen’ en een broeierig gevoel geeft tijdens het zitten.

Advies: wees consequent in het gebruik van de hoes.
Besef dat wanneer u enkele dagen zonder hoes zit (bijvoorbeeld omdat ze gewassen wordt), het meubel tijdens die dagen in voldoende mate wordt ‘besmet’ dat het gebruik van de hoes geen enkele zin meer heeft.

afspraak-maken-orange

Welk meubel en hoes is het beste?

Iedereen is anders en smaken verschillen. Kies altijd een meubel dat u de beste zitcomfort geeft. U kiest dus een meubel wat u het meest comfortabel vindt en laat de bestrijding van huismijt en vlekken aan ons over.

Over het algemeen bieden goedkopere hoezen geen bescherming tegen huisstofmijt. De duurdere hoezen daarentegen beschermen meestal afdoende maar bieden weinig confort. Ze voelen vaak broeierig aan.

Kan ik van mijn allergie of longproblemen afkomen door te zitten op een gereinigde meubelen?

Onze reiniging geneest uw allergie of longproblemen niet, maar kan wel de intensiteit en frequentie van allergische reacties reduceren en geeft in vele gevallen verlichting van deze klachten.

Is het verstandig om een oud meubel te laten reinigen?

Onze methode werkt op alle typen meubelen, ongeacht de status. U zult verrast zijn over het zitcomfort na onze reiniging.

Ik heb een nieuw meubel van slechts een jaar oud, moet deze dan ook gereinigd worden?

In een jaar tijd kan een onbehandeld meubel al een weelderige populatie huisstofmijten, uitwerpselen, stof en een halve kilo huidschilfers bevatten. Daarom raden wij aan uw meubel minimaal een keer per jaar te laten reinigen.

afspraak-maken-orange

Moet ik opruimen na uw bezoek?

Onze reiniging creëert geen stof of ander afval. Daarnaast nemen onze medewerkers alle filters en dergelijke weer mee terug en laten zij de lokatie achter zoals deze was voordat zij binnenkwamen. Het enige wat u zelf hoeft te doen is even afwachten voordat u de meubelen weer kan gebruiken. Deze kunnen nog wat vochtig zijn na een natte reiniging.

Zijn de UV-C stralen schadelijk?

reinigen met uvc
UV-C straling doodt alle eencellige organismen zoals bacteriën, schimmels en sporen en wordt over het algemeen gebruikt in de medische wereld om te ontsmetten. Daarnaast wordt dit ook gebruikt in opslagruimten waar bacteriegevoelige artikelen opgeslagen liggen zoals fruit. UV-C licht kan schadelijk zijn voor mens en huisdier, maar dat is afhankelijk van de manier waarop je daaraan wordt blootgesteld. Denk daarbij aan UV-C straling vanuit de zon.

DokterMeubel gebruikt in de apparatuur UV-straling, maar dit wordt op een dusdanig professionele manier gebruikt dat het niet schadelijk is voor de omgeving. Medewerkers van DokterMeubel zijn goed opgeleid om op een verantwoorde manier met deze UV-C straling om te gaan.

Verwijderen jullie ook alle vlekken op de meubelen?

Wij proberen altijd om de vlekken van het meubel te verwijderen. Aangezien de meeste vlekken in meubelen oud zijn, reeds eerder behandeld zijn, een hoge zuurgraad bevatten (vezelverkleuring door transpiratie en/of urine) kunnen wij geen garantie geven dat de vlekken daadwerkelijk zullen verdwijnen.
U kunt zelf proberen verse vlekken te verwijderen met allerlei middeltjes maar meestal geeft dit ellende.Neem zo snel mogelijk contact met ons op wanneer u te maken heeft met deze vlekken zodat wij u kunnen voorzien van een goed advies.
DokterMeubel geeft meubelen een dieptereiniging waarbij alle vervuilende en schadelijke elementen (o.a. huismijt en bacteriën) verwijderd worden.

 

Onze methode werkt!

Vele klanten gingen u voor, maken regelmatig gebruik van onze service en bevelen ons inmiddels aan bij familie en vrienden. Neem even contact op via ons afspraken formulier, dan nemen we op korte termijn contact met u op voor het maken van een afspraak.

afspraak-maken-orange

WEBSHOP

Retourneren

Retour procédure

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen (U dient zich wel aan de retourvoorwaarden te houden). De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het, om uw mededeling betreffende dat u gebruik maakt van het herroepingsrecht, te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd. In ieder geval zullen u voor een dergelijke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

U kunt het pakket met het modelformulier sturen naar:

DokterMeubel Nederland
Steeg 80
5975 NP Sevenum
Nederland

Wilt u uw producten gratis retourneren? Ga dan naar onze retourpagina en lees daar hoe je het product kunt retourneren. Geef aan om welke reden u het product wilt retourneren zodat wij uw retourproces snel kunnen afronden.

Klik hier om naar onze retourpagina te gaan. Op deze pagina staat ons hele retourproces uitgelegd om gebruik te maken van gratis retourneren.

Retourvoorwaarden

Niet geheel tevreden met uw aankoop of heeft u zich vergist? Geen probleem. Bij DokterMeubel kunt u een product binnen 14 dagen ruilen of retourneren. Wij willen u verzoeken een retourformulier in te vullen. Dit maakt het voor onze medewerkers gemakkelijker om uw retour snel af te handelen.

U kunt het product wel retourneren:

• Als u een product binnen 14 dagen terugstuurt. Dit termijn gaat in op de dag dat u uw bestelling ontvangen heeft;
• Als het product compleet is en in de juiste staat;
• Als de verzegeling van de verpakking van het product in tact is.

Bestelde producten die in goede en ongebruikte staat zijn, kunnen worden geretourneerd.

LET OP!
Als u een product retourneert dat niet aan onze retourvoorwaarden voldoet en/of u stuurt een product onterecht terug, dan sturen wij het product opnieuw naar u toe. De extra verzendkosten worden dan bij de klant in rekening gebracht. Wij brengen u hiervan uiteraard van op de hoogte.

U kunt het product niet retourneren:

• Als de producten gebruikt of getest zijn. De verzegeling is dan verbroken en daardoor kunnen wij ze niet meer verkopen in verband met de hygiëne wetgeving;
• Als u geen (verzegelde) verpakking meer heeft, of deze beschadigd is;
• Als het gaat om persoonsgebonden;
• Als het een allergische reactie betreft;
• Als het termijn van 14 dagen is overschreden.

De klant heeft 14 dagen de tijd om een pakketje retour te zenden. Tijdens deze bedenktijd moet de klant zorgvuldig met het product omgaan. Het uitgangspunt is: dat het product slechts geïnspecteerd mag worden, zoals de klant dit ook in de winkel zou mogen doen.

DokterMeubel zal het (overige) bedrag zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 werkdagen, terugstorten op uw rekening. Voor klanten die betaald hebben via een overboeking vragen wij om de IBAN-gegevens. Stuur uw gegevens naar: info@doktermeubel.nl